Javier Ortega Heras’ PhD Thesis Defense

The PhD student Javier Ortega Heras will defend, on July 4, 2018, his PhD thesis.

Thesis Title: “Reduction of seismic vulnerability of vernacular architecture with traditional strengthening solutions”.

Supervisors: Doctor Graça Vasconcelos; Doctor Hugo Rodrigues; Doctor Mariana Correia.

Jury Members:
Rector of the University of Minho;
Doctor Romeu da Silva Vicente, Associate Professor – Departamento de Engenharia Civil da Universidade de Aveiro;
Doctor Daniel Vitorino Castro Oliveira, Associate Professor – Departamento de Engenharia Civil da Escola de Engenharia da Universidade do Minho;
Doctor João Paulo Sousa Costa de Miranda Guedes, Assistant Professor – Departamento de Engenharia Civil da Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto;
Doctor Graça Fátima Moreira Vasconcelos, Assistant Professor – Departamento de Engenharia Civil da Escola de Engenharia Universidade do Minho.

Abstract of the Thesis available here.