Ph.D. VIVA OF DOCTORAL PROGRAMME IN CIVIL ENGINEERING – Alessandro Pucci

On the 18th December, the PhD thesis Viva of Mestre Alessandro Pucci, Msc, from the Doctoral Programme in Civil Engineering will take place.

Thesis title: ‘Bridge Network Collapse due to Floods‘.

Location: The tests will be held in the Meeting Room of the School of Engineering of the University of Minho (CA-01-00-42-22), on the Azurém Campus, in Guimarães, with the presence of an audience limited to a maximum number of twenty people.

Time: 14:00

Supervisor: José António Silva Carvalho Campos e Matos; Linda Giresini; Hélder Manuel Silva Sousa

President: Doutor Paulo José Brandão Barbosa Lourenço, Professor Catedrático do Departamento de Engenharia Civil da Escola de Engenharia da Universidade do Minho.

Jury:

Doutora Jamie Ellen Padgett, Stanley C. Moore Professor do Departamento de Engenharia Civil e Ambiental da Universidade Rice, Estados Unidos da América;

Doutora Irina Stipanovic, Assistant Professor do Departamento de Gestão e Engenharia de Construção da Faculdade de Tecnologia de Engenharia da Universidade de Twente, Holanda;

Doutor José António Silva Carvalho Campos e Matos, Professor Auxiliar do Departamento de Engenharia Civil da Escola de Engenharia da Universidade do Minho;

Doutora Elisabete Rodrigues Teixeira, Investigadora Doutorada de Nível Inicial do Instituto de Sustentabilidade e Inovação em Engenharia de Estruturas (ISISE), do Departamento de Engenharia Civil da Escola de Engenharia da Universidade do Minho.

More Information: eng.uminho.pt/en/divulgacaoinstitucional/provasacademicas/_layouts/15/UMinho.PortaisUOEI.UI/Pages/EventsDetail.aspx?id=62966